본문 바로가기

궁금해서

생활영어 공부하기 - 1


당신이 그것을 할수 있다고 확신해요?
확신할 수는 없지만 최선을 다할 거야.

 

Are you sure you can do that?
I am not sure but I'll try my best.

 

당신이 그것을 할수 있다고 확신해요?
아니, 나는 그것에 대해 아무것도 모른다.

 

Are you sure you can do that?
No I do not know anything about it.

 

당신이 그것을 할수 있다고 확신해요?
네, 전 내내 그것을 준비해 왔어요.

 

Are you sure you can do that?
Yes, I have prepared for it all along.

 

정말 그렇게 한 거 맞아요?
아니,하지만 누가 그랬는지 보았다.

 

Are you sure you did that?
Nope, but I saw who did it.

 

정말 그렇게 한 거 맞아요?
아니, 지난 밤에 나는 집에 있었고 그렇게하지 않았다.

 

Are you sure you did that?
No, last night I was at home so I did not do that.

 

정말 그렇게 한 거 맞아요?
네, 정말 확실해요.

 

Are you sure you did that?
Yep, I'm pretty sure.

 

내 제안에 만족하시나요?
네, 저는 당신의 제안에 매우 만족합니다.

 

Are you happy with my proposal?
Yes, I'm very satisfied with your proposal.

 

내 제안에 만족하시나요?
아니, 처음부터 다시 시작하십시오.

 

Are you happy with my proposal?
No, please start over from the beginning.

 

 

 

당신은 직업에 만족합니까?
조금 힘들긴 하지만 익숙해지려고 노력하고 있어요.

 

Are you happy with your job?
It's a little hard but I'm trying to get used to it.

 

당신은 직업에 만족합니까?
확실히, 이것은 내가 정말로 하기를 원했던 것이다.

 

Are you happy with your job?
Definitely, this is what I really wanted to do.

 

당신은 직업에 만족합니까?
말도 안 돼, 다른 직장을 찾고 싶어.

 

Are you happy with your job?
No way, I want to find another job.

 

 

 

우리와 함께 일하는데 관심이 있나요?
기회가 생기면 나는이 회사의 일원이 되고 싶다.

 

Are you interested in working with us?
If I get a chance, I want to be part of this company.

 

당신은 중국에 가는 것에 관심이 있습니까?
만약 내가 기회가 있다면, 나는 만리장성을 보러 가고 싶다.

 

Are you interested in going to China?
If I have a chance I want to go and see The Great Wall

 

우리와 함께 일하는데 관심이 있나요?
예, 저는 이 회사에 합류하여 일하고 싶습니다

 

Are you interested in working with us?
Yes I want to join and work in this company.

 

 

 

당신은 중국에 가는 것에 관심이 있습니까?
아니, 난 이미 얼마 전에 중국을 방문했어.

 

Are you interested in going to China?
No I already visited China not so long ago.

 

음악에 관심이 있습니까?
나는 정말로 음악에 관심이 없다.

 

Are you interested in music?
I'm not really interested in music.

 

지금 주문할 준비가 되셨습니까?
나는 나중에 주문할 것이다.

 

Are you ready to order now?
I will order later.

 

음악에 관심이 있습니까?
나는 한국 음악을 좋아합니다.

 

Are you interested in music?
I like korean music.

 

프리젠 테이션 준비가 되셨습니까?
기다려주십시오. 한 페이지 만 수정하면됩니다.

 

Are you ready for your presentation?
Please wait. I just need to fix one page.

 

지금 주문할 준비가 되셨습니까?
커피 1 컵과 주스 2 컵주세요

 

Are you ready to order now?
One cup of coffee and two cups of juice please.


Where there is a will there is a way